felinna nadea ed fattah

felinna nadea ed fattah
Insan yg malu dengan diri sendiri dan berusaha utk menjadi yg lebih baik lagi..memilih utk berada lebih dekat dengan ALLAH,Meminjam seketika kesenangan dunia dan berimpian utk berkongsi bersama semua...

Sunday, 5 April 2015

Ayo ini kali tukarlah!! Tukar la woi...

Nak jadi KAYA CEPAT! Dah tak tahan hidup susah..

Ramai org cita cita dia sgt lah besar. Dia rasa semua kejayaan yg dikecapi para jutawan dtg bergolek,ya memang org suruh kita berpandangan jauh ke depan tapi ni macam dh terlalu jauh sampai terlupa nak pusing tgk belakang saat semua jutawan berhenpas pulas cipta kejayaan.

Kakfel salah seorang spesis nak cepat berjaya tu! Kalau lambat rasa xnak buat.. Tapi lama2 kakfel sedar mmg "xda escalator atau lif utk naik ke tempat tinggi , kecuali ada tangga yg terpaksa kita panjat" biar peluh,penat dan sakit... Tapi semua tu berguna bila kita dah berjaya..

Kalau kakfel tak lalui semua tu mesti kakfel cepat melompat bila ditimpa ujian,mayb kakfel tak mampu bertindak matang di usia muda..

Sungguh.. Sapa xnak jadi JUTAWAN KAN? Menipu jer kalau cakap xnak..cuma mungkin sesetengah org rasa aku ada apa yg aku ada sekarang dah cukup, tapi kalau ada org bagi rm1juta mesti tak tolak...

Masa mula2 kami buat bisnes semua berkembang sgt pantas, duit dalam akaun naik jadi ratusan ribu then jadi jutaan.. Suami fel MASUK ICU!  Doctor cakap dia kena tekanan sbb duit banyak.. Yer mmg kami takut,risau rasa xpercaya semua ada...

Lama2 baru belajar,ohhh ni bukan duit kami,duit ni tumpang akaun kami ja... Nanti duit ni kena agih2 kepada pemiliknya... Tokey kedai makan,bengkel kereta,tokey kedai bayi,anak yatim,org susah.. Tolak sana sini rupanya Allah bagi kami gaji sikit utk tlg org lain...

Fel selalu jumpa org yg bercakap "kalau aku kaya aku mesti cenggini2 ,aku mesti buat macam2 sedekah" itu cerita dia kalau! Tapi kalau sikit pon dia xmampu bantu macamna dia bantu time  dia senang? Nak bantu org jangan tggu kaya... Kena ubah fikiran tu, kita kena bantu org baru boleh kaya!
Nak kaya baru nak sedekah..salah juga! Kalau sedekah mesti jadi kaya! Aneeee tukar laa.. Ini kali tukar.... Hahaha



Sesungguhnya ramai org fikir jadi org kaya senang, serius susah! Hari2 org dtg minta tlg,hari2 minta derma,hari2 minta hutang,hari2 minta sponsor... Dulu fel main hentam ja bagi semua.. Tapi bertemu seorang ustaz katanya... Nak beri hutang n derma kena tgk jugak.. Kalau dh tau dia buat kerja tak senonoh.. HARAM, jgn diberi.. Nanti kita dosa sbb terlibat sama, sama gak kes yg setiap bulan mintak ngan kita, bukan taknak bagi tapi nak beri derang pancing, sebab klau hari2 bagi ikan.. Ikan habis dimakan.. Tapi kalau pancing mereka ada chance nak berusaha cari rezeki. Kan kan...

Memang ada ja yg kata fel ni kedekut la,berkira la...dekat kawan2 xnak bantu.. Org lain fel bantu.. Sentap juga.. Habis bantuan fel yg sebelum2 ni macamna? Fel pon x boleh la bantu tiap bulan.. Fel nak ajar supaya kalau fel ni jatuh susah ka mati ka, ada ja org lain yg boleh bantu fel n family pulak...

Kisah nya , dlm hidup ni,kita kena selalu kaji, kenapa aku tak dapat itu,tak dapat ini... Napa aku x bahagia, napa aku susah, sekecil2 silap kita hatta kita selalu prasangka buruk dgn org atau selalu mengumpat org pon antara punca rezeki tak lekat...

Ok fel stop sini dulu ya leteren fel... Ada sesiapa yg mendapat manfaat dak dari karangan ni? Say  ohoi!

Alhamdulillah
Felinna nadea ed fattah
Pengasas felinna beauty
Pengasas hijrahbyfelinna
Pengasas raffelwholesale
Pengarah Raffelinna sdn bhd
Pengarah  Raffelinna marketing sdn bhd.


9 comments:

  1. Ohoiii! He he bestye bce coretan Fel. Insya Allah byk pengajaran sy belajar.. Keep writing ye Fel ^_^

    ReplyDelete
  2. Ohoiii!
    pastu tergelak.. sbb ada org lain suruh say " I " hehe
    serius this entry make my day

    ReplyDelete
  3. Assalamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang Pengusaha Butik yg Sukses, kini saya gulung tikar akibat di tipu teman sendiri, ditengah tagihan utang yg menumpuk, Suami pun meninggalkan saya, dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini, saya coba buka internet untuk cari lowongan kerja, dan secara tdk sengaja sy liat situs pesugihan AKI SYEH MAULANA, awalnya saya ragu, tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsug hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari, Alhamdulilah benar terbukti dan 2Miliar yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir Tuhan. Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita, semua cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya. Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. Dan satu hal yang perlu Anda ingat, “Jika Anda terlahir miskin itu bukan salah siapapun, namun jika Anda mati miskin itu merupakan salah Anda, saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui Ritual Penarikan Dana Hibah/Pesugihan Putih AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyak Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia,jika anda ingin seperti saya silahkan Lihat No Tlp Aki Di website/internet »»>INFO KLIK DISINI<«« Wassalam






    RITUAL DUNIA GHAIB

    RITUAL TEMBUS TOGEL/LOTREY

    BUAYER MUSTIKA

    PAKAR MUSTIKA

    ReplyDelete

jom coret-coret da comment here :