felinna nadea ed fattah

felinna nadea ed fattah
Insan yg malu dengan diri sendiri dan berusaha utk menjadi yg lebih baik lagi..memilih utk berada lebih dekat dengan ALLAH,Meminjam seketika kesenangan dunia dan berimpian utk berkongsi bersama semua...

Sunday, 8 May 2011

jerawat? oh no!!!


tolongg.. tolong.. tolong... saya xsggup.. 
pernah dulu ada sebiji jerawat d muka.. saya punya la kelam kabut sampai xnak keluar jumpa sesapa... ahhahaha teruk kan.. masa tu berkurung macam masalah dunia.. hahaha
yes mngkin bg lelaki xda masalah sgt la jerawat ni... tp kami wanita.. yahh kita wanita kna jaga kulit muka. 
setahu saya kulit wajah ni berbeza-beza..ada yg sensitip,berminyak n normal.. errmm kulit sy jenis kurang normal agaknya.. ahhahah lagi dijaga lagi bermasalah.. trust me malam2 sy masih tidur dgn makeup yg dipakai siang hari.. hehehehhe itulah musk muka terbaik sy! bgun pagi.. bila eyeliner penuh muka ha time tu br tahu lawa ke tidak hahahah
but when naik jer jerawat sy tahu yg sy dalam keadaan tertekan ataupun kurang tidur atau kurang mnum air masak..
jadi moral of da story here is.. back to basic!! 
so bila da tahu punca tertekan,kurang tidur atau kurang mnum air masak pnyebab naik jerawat maka kita jgn la biarkan diri mngalami semua  masalah itu ya.positifkan minda n sentiasa lah ceria!

hehee but simple tips from me.

 Sering-seringlah makan sayur dan buah.
sayur2an mengandung banyak vitamin yang menyehatkan kulit kita. Perbanyaklah makan sayur atau buah, terutama yang mengandung vitamin E. Dengan kulit yang sehat, maka jerawat akan sukar untuk tumbuh dan berkembang.

tips mudah sebelum tidur jika muka dihinggapi jerawat!
maaf saye xguna produk sk 2 atau yg mahal2 tu.. kulit saya made in malaysia.. murah ajer so gunakanlah


Campuran air limau nipis dengan satu sudu minyak masak . Sebelum tidur , sapukan campuran tadi ke seluruh muka anda.anda  akn merasa pedih sedikit tp tu normal krn jerawat bertindak balas ke atas bnda tuh. wahhh cam doctor saya tulis..
hehe atau paling mudah
Sapukan sedikit larutan tepung kanji bercampur air di sekeliling jerawat yang timbul. InsyaAllah ia akan membantutkan pertumbuhan jerawat tanpa sebarang parut.....

maka tamatlah tips jerawat hari ini.. hehehehheh maaf jika kurang bagus utk anda,, macam diberitahu kulit kita berbeza maka tolonglah cari jenis kulit dahulu ya sblum mncuba apa2.. tp kalo yg smulajadi sy aykin ia selamat utk semua...

1 comment:

  1. Assalamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang Pengusaha Butik yg Sukses, kini saya gulung tikar akibat di tipu teman sendiri, ditengah tagihan utang yg menumpuk, Suami pun meninggalkan saya, dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini, saya coba buka internet untuk cari lowongan kerja, dan secara tdk sengaja sy liat situs pesugihan AKI SYEH MAULANA, awalnya saya ragu, tapi setelah saya lihat pembuktian video AKI ZYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsug hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari, Alhamdulilah benar terbukti dan 2Miliar yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir Tuhan. Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita, semua cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya. Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. Dan satu hal yang perlu Anda ingat, “Jika Anda terlahir miskin itu bukan salah siapapun, namun jika Anda mati miskin itu merupakan salah Anda, saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui Ritual Penarikan Dana Hibah/Pesugihan Putih AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyak Dikenal Oleh Kalangan Pejabat, Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia,jika anda ingin seperti saya silahkan Lihat No Tlp Aki Di website/internet »»>INFO KLIK DISINI<«« Wassalam






    RITUAL DUNIA GHAIB

    RITUAL TEMBUS TOGEL/LOTREY

    BUAYER MUSTIKA

    PAKAR MUSTIKA

    ReplyDelete

jom coret-coret da comment here :