felinna nadea ed fattah

felinna nadea ed fattah
Insan yg malu dengan diri sendiri dan berusaha utk menjadi yg lebih baik lagi..memilih utk berada lebih dekat dengan ALLAH,Meminjam seketika kesenangan dunia dan berimpian utk berkongsi bersama semua...

Friday, 18 March 2011

be yourself...

Posto! Posto!!
Notes 4 felinna nadea ed fattah :
Being yourself is the the only way to be different.....You carry on no matter what are the obstacles. You simply refuse to give up and, when the going gets tough, you get tougher.Prepare for the worst, expect the best, and take what comes...Remember the past, plan for the future, but live for today, because yesterday is gone and tomorrow may never come....Don't choose the one who is wonderful to a million people but choose the one that make your life beautiful.Your words can only protect you for so long, it's your actions that speak the truth all along..
 Life is too short to be some one else! Be yourself.

Friday, 25 February 2011

saya wanita dari unsur tanah...

ini semua adalah diri sy. x malu mngakui.. kerana sy lebih kenali hati sy dr org lain...hoohooo
tanah adalah unsur yg sgt flexible kpd semua unsur lain. angin,air, api tanah adalah yg paling penyabar n selalu ditindas! grrrr

  1. seorang yg bole dijangka,n praktikal (hahahha yah sgt bole dijangka,sy xmmpu smbunyikan air muka bila tersa hati,marah atau pun suka.. mata sy akn mnunujukkn segalanya, ahaii.. kantoilah!opss tp dgn org terdekat saja ok!)
  2. penyabar n sangat bertolak ansur (yah sy rs sy dah praktikkan ini dlm khidupan sy... fleksible tp kdg2 mngkin tersasar,tp sekali  dua nk dibndingkan dgn spnjang masa sy flexible? booo x adil lah! ahhaha)
  3. bersikap gigih n produktif membuatkan wanita tanah akan berjaya dlm bidng perniagaan (amin.. doakan lah yer)
  4. kebijaksanaan n kepintaran yg diperolehi sering disembunyikan melalui air muka yg tenang n pendiam... (wahh benar sesiapa yg xkenal selalu ckp im cool n garang but dah knal.. like i said b4, i cant conrol my face nya emosi, shows everthing,,,)
  5. sifat marah yg terkawal dalam hubungan..(yah.. bg sy suami adalah yg pertama walau blum berumahtgga, tp kdg2 mnusia ada limitnya juga)
  6. keteguhan n kawalan yg konservatif sering terbawa-bawa dalam perhubungan. ( ini benar,sy ada prinsip hidup sbg mnusia,sy mmpu jd isteri solehah n xmminta suami berubah ke arah sy, jd jgn suruh sy memahami perkara yg xmahu difahami, back to basic,sy ttp islam n sy akn balik ke dunia sbnar sbg islam sejati,amin.. bkn xnk sekarang, ya, sy x minum arak,amik dadah mhu pun hisap sebatang rokok.. biar jiwa sy tahu apa sy mahu.. )
  7. gadis tanah adalah ibu yg terbaik. mereka menjaga n mnghormati suami dan anak2 tanpa memikirkan diri sendiri..(belum berkahwin tp rasa-rasa mcam tu kot nti.. ahaks)
  8. sangat sensitif tp kurag meluahkan apa yg tersirat di hati kerana takut melukai org lain maka akhirnya memakan diri mereka sndiri ( ya sy setuju n xnk comment pnjang2 pasal ini! selalu terjadi!)
  9. mereka berhati lembut.. sgt mudah menyayangi,mengasihi. dan mereka tahu mnghormati n mnjadi ketua n pembimbing terbaik kpd semua org.. (hmm harap2 begitulah.. amin) 
    10.     wanita berunsur tanah sering malang dalam percintaan kerana kerap dimanipulasi melalui hati n jiwa mereka yg lembut...tapi mereka ini sgt bijak menghadapi kehidupan kerana ini anugerah untu unsur tanah yg menjadikan setiap manusia di bumi. jadi mereka adalah pelengkap kehidupan lelaki sebanrnya.(wahh ini tersentuhh n nk nanges, yalaa.. kita dijadikan dr tanah n sy berunsur tanah?? ouhhh...)

Thursday, 24 February 2011

secret that has led me to my goal :




If you are born poor it’s not your mistake
but if you die poor its definitely your mistake – Bill Gates.
ouh this saying make me feel so passionate ok! everday will read it again n again till i burning up n go find my way!






 10 secret that has led me to my goal :
1) positive 
2) passion
3) smile when im sad
4) pleased everybody around
5) forgive nor forget
6) bring all my heart wherever i go
7) except all da critics n fix it
8) always remember im not perfect
9) wake up quickly when im really down
10) thnkful that im still alive n pray

for me, life is always short!Don’t give up.. Give your dreams your best shot if you want to make them REAL! just Pray and believe in yourself guys..if you want to achieve something. you have to have a tough heart!wahh yala2 i ngaku i also cried n also down when havin too much thing to think.. but quickly lah wakeup..Your goals r ur own. Don’t let people that say “you can’t” cloud ur judgement.
remember! People who follow other peoples steps, will never be in front...opss but if that people really successful than dont b ego lah.. try to understand n folllow but keep on careful with all ur step deary!
When you’re life is set on something, Don’t give up keep going. Don’t think about the past just focus on your future....do it!! go go goooooo

allah,rasul,family and bff and friends n supporters also help me alot thnks 4 that....
“IF U WANT IT, GO GET IT” SIMPLE AS THAT”


Monday, 21 February 2011

im not pretty...sighh..


Beauty is painful…ouh izzit? hmmmm nope please.. dont!!!
Beauty is not what you think of yourself, but what others think of you…
hey dear ladies.. anda tahu sy sgt xyakin dgn diri sy... sy buruk sy pendek sy gemuk.. (ayat hari2 utk rasa puas hati) tp kan selalu la tya dri sndri mahu buat apa lagi kalau itu yg diberi Ilahi? cukup.. nti nak dikebumi kena jd diri sndri juga kan?
 im here not to beletiaq but help my sista out there to b confident with themself.:
  dear all my sista:
 Every single person on this earth is beautiful u know??Dont let anyone tell you different.psst2, they jeles lah tu.. ahaks!.. look.. il do makeup not botox nor injection.. hey mahu blaja makeup ok lorr saya ada buat class.. hahahha(marketing2) xpyh bazir duit cucuk sana cucuk sini..
Confidence is what makes a girl beautiful ok! ouh teringat this lady yg slalu lepak kt oldtown sambil pakai lipstick n tngkap gmbar sndri.. also dr rozmey yg rambutnya buat sy benci tapi!! mereka bijak.. kerana kita mngingati mereka ok? walaupun mgkin kita kurang suka,tp apa mreka kisah itu dri mereka.. masa susah kita kah yg nk mmberi sedekah? no aite?
so y nk down kan urself dgn ckap org! look! u cantik u lawa u jelita.... with ur own way! trust me.. hati itu bawa ke mata.. dari mata turun ke hati semula...
org akn nmpak if anda ikhlas n jujur.. jgn risau muka ada jerawat,badan naik berkilo-kilo.. anda tetap anda.
Don’t be fooled by outside beauty. The real beauty is on the inside...Feel the way you want to be seen.. wear you’re confidence. then u will b pretty!
i think attitude, knowledge and skills are the best foundation of real beauty....hhhhhmmm...what is beauty if the brain is empty? erkkk.. hehe
moral of da story: 
Don’t read beauty magazines they will only make you feel ugly..ahaksss!

Saturday, 19 February 2011

ini perlu baca! perangsang minda dr saya!


jgn berumah di tepi pantai kalo takut dilambung ombak kata org tua-tua..
ramai kan mngeluh kalo dugaan dtg bertimpa-timpa.. lihat sini, anda lebih menderita atau org yg sedang menunggu hari kematiannya lebih tersiksa?
ingat kdg2 hidup ini mcm roda.(memang roda ok) sy yakin kita bijak menafsir masa..renung apa yg terjadi kpd kita hr ini prnah kita buat dkt org lain kah?
sy nk bercakap mngenai 1hal ni.. ya,sy suka membaca.. itu perangsang minda yg hebat!
kdg manusia alpa... mereka lupa segala kekayaan yg ada bole ditarik bila2 masa.
saya setuju.. mcmna bole dikira harta itu ditarik kalo bulan2 gaji yg anda dpt adalah sama sahaja? tp cuba ingat balik kenapa tiba2.. tombol pintu rosak,tangki air pecah,battery telefon patah? huh? bkn kah itu menolak gaji anda secara tidak sengaja.. hihiiii
pkir di luar kotak.. bila org bising2 kenapa lah hrga minyak naik.. sy gelak ajalah.. means bagus,rakyat malaysia semua dah ada kereta.. sbb tu semua marah.. :)
betul ka apa sy kata.. pikir luar kotak itu kdg2 membuat sy sntiasa tersenyum shj walau pernah jatuh ditimpa tangga berkali-kali....

Friday, 18 February 2011

setiap manusia ada harapan utk berjaya....



saya sama seperti anda.. melalui liku2 hidup yg msih belum smpurna...
hragaila apa yg ada sebelum hilang..
renungilah apa yg dtg kpd kita sebelum kita buang......
sy bkn penulis malah saya juga tidak pndai berpuisi,,,
maaf ini semua dr hati.. tidak dapat ditipu sana sini....

Thursday, 17 February 2011

felinna weird name huh? 2nd episode

ini sambungan pendek yer
Felinna???? Nama itu sgt unik bkan?? Ramai yg ckp I mncari nama glamour utk dipasarkan..
No No No... Itu nama dlm ic lah!(Tegas) my mummy said she choose dat name because dulu2 time I nk dlm kandungan misi(nurse) yg mnjaga nama dia felizza.. N dia dr sarawak sgt cantik.. Yerla I beranak kat kg.. Org kedah tahu x kg tualang?? Hahahhaha mesti byk x tahu... Its so dalam n dkt my kampung da slanga also different.. They talk dlm bhasa siam..
n I adalah kampung girl! Yah... Main selut(lumpur)main kawin2, main masak2, main askar,terjun longkang(kalo suruh now,1juta pun blum tntu sggup) haisshh... Sorry terlajak crita..
Ok smbungan kpd knapa felinna.... Then bila I beranak jerr si nurse jelita itu juga yg smbut... Tp mymummy xnak la nmpak obvious kata dia obses ngn dat nurse so dia change la felizza ke felinna( ego la tu hahahahaha)sorry mummy!
Dr situ bermula my name..nadea felinna ed fattah bermaksud kakak yg pemurah di medan tempur).. Gadis genit pertama yg mnjadi kakak n anak kpd psangn mummy n daddy! Tp I xsukaaa nama tuhhhh... Kecik2 budak2 skola perli n suka ejek I... Filipina(pelajaran geografi punya pasal!) N xpnah org pgil I dgn nma tu spjang I mmbesar! My wan n tok called me alina, my mum n dad call me nana n my friend call me nadea.. Just bila msuk Universty.. Terglamor sket.. They called me NadFel.. Ahhahah tu pun sbb ada 3 org nadea.. Tp still maintain xpggil Felinna.. Till today all my model n staff xpgil I Felinna.. They called me babe! Ishh inii bkn nama mnja ok!! Semula.. Bukan nama manja! Ini syed alif yg pnggil sbb kna tipu ngn cik faderra! Lekat semua pggil I nama tu till now..
So kalo nampak org dok tulis babe2, kat mywall abaikan jer... Ishh I xmnja.. Hahahaha(ayt cover) euww! Newayy even xsuka dpggil nama tu tp I gunakan utk nma bisnes! I sgt pelik ok... Agak2 kenapa lah yer??? .