felinna nadea ed fattah

felinna nadea ed fattah
Insan yg malu dengan diri sendiri dan berusaha utk menjadi yg lebih baik lagi..memilih utk berada lebih dekat dengan ALLAH,Meminjam seketika kesenangan dunia dan berimpian utk berkongsi bersama semua...

Saturday, 14 May 2011

cerita kita...

     Mggu ini mmg sdg hangat ttg cerita cinta sy.. opss! im not going to talk pjg lebar bout this.. cukup sedikit explanation bout 'him' yg berjaya menawan my heart...
yah.. its hard to belive tat im totally talk bout love right now cause usually u guys cuma nmpk i talk bout kerja2... owhh...
jujur sy agak kurang pndai mmbuka cerita peribadi..memandangkan ada yg inbox selidik n try  their best to knal 'my man' i open few story bout him melalui pndangan mata i sndri yg mmbuat i tertarik hati..

we both knal last year but sgt la jrg bercakap.. facebook friend.. yups ahhaha he said i berlagak.. huwaaa kalo i tahu nk jadi cenggini nw dulu2 i sure layn die owh!
i love him becoz i cn feel da different inside his heart.. i know its hrd to explain n there's no reason to fall inlove but, few part of me see him as my best buddy.. n few part of me see him as my partner..for me love is a missing puzzle piece waiting to be found and when you do find it you can finally figure out the picture life has to show you and when i get to know him its totally complete da puzzle dat i need b4..
still in da early stage.. so i would like to thnks to all my supporters for your lovely wish n also concern notes! i love u guys laaaaaaaa
 to my kanda,thnks 4 givin me an oppurtunity to b part of ur life.. its extremely unbelievable.u are everything I never Knew I was looking for.....If I could give you one thing in life, I would give you the ability to see yourself through my eyes, only then will you realize how special you are to me.
owhhh his biodata as request ahaahhahahaha... rahsia,simple we both same age n same field dalam kerjaya.. hopefully he will understand la if im tooo busy kdg2... cause he also busy kdg2...

 jap2 nk try2 reka sajak cinta jap! :

Love cannot be defined in words it can only be felt
but i want u to know that:
My love for you is a journey, 
starting at forever, ending at never.
If i could reach up and hold a star for every time you made me smile, 
the entire evening sky would be in the palm of my hand.
Someone told me that life isnt perfect then i thought about you and realized yeah life is far from perfect but having you makes it a lot damn closer

i love u becoz i know u love me to
i love u becoz i knw deep inside u,u hv me too
i love u becoz i know dat u complete my life
i love u becoz i trust my heart to trust u..


ahhahah agk tunggang langgang but jujur ok, dah2 i da malu nih.. anyway.. saya juga ade hati n perasaan sbnarnya .. jadi silalah jgn salah sngka lagi yer... ahhahahah aper?? gmbar him?
owhhhh no no no... nnti org terpikat habis la saya...ahhahah ok kita amik gmbar misteri him yer... yg ala2 nmpak xnmpak gitu ok?
love n thnks again all friends! doa n doa.... im happy n happy

                                           
                                          gambar si dia bersama budak2 ini benar2
                                       menambat hati ku... huwaaaaa... gediks...





hahahahh sekian.. maaf xbole over expose.. slow2... :)

Monday, 9 May 2011

im doing nothing....



feeling nothing?

Nothing is everything.
when you say your doing nothing you are always doing something.
If you are standing in your bedroom talking on your phone
and somebody asks you what you are doing, and you say nothing.
You are lying, your always doing something,
for instance, standing, breathing, living, talking, seeing, hearing, stepping, being yourself.

hehee so stop saying dat u r doing nothing...

Take The Good With The Bad
Smile With The Sad
Love What You Got & Remember What You Had,
Always Forgive But Never Forget,
Learn From Your Mistakes But Never Regret,
People Change & Things Go Wrong…
But Just Remember, That Life Goes On

This moment
This time
chnge ur statement by doing nothing with doing sumthing while havin"______ feelings.... ahhahahahhah ops.. love alll

Sunday, 8 May 2011

jerawat? oh no!!!


tolongg.. tolong.. tolong... saya xsggup.. 
pernah dulu ada sebiji jerawat d muka.. saya punya la kelam kabut sampai xnak keluar jumpa sesapa... ahhahaha teruk kan.. masa tu berkurung macam masalah dunia.. hahaha
yes mngkin bg lelaki xda masalah sgt la jerawat ni... tp kami wanita.. yahh kita wanita kna jaga kulit muka. 
setahu saya kulit wajah ni berbeza-beza..ada yg sensitip,berminyak n normal.. errmm kulit sy jenis kurang normal agaknya.. ahhahah lagi dijaga lagi bermasalah.. trust me malam2 sy masih tidur dgn makeup yg dipakai siang hari.. hehehehhe itulah musk muka terbaik sy! bgun pagi.. bila eyeliner penuh muka ha time tu br tahu lawa ke tidak hahahah
but when naik jer jerawat sy tahu yg sy dalam keadaan tertekan ataupun kurang tidur atau kurang mnum air masak..
jadi moral of da story here is.. back to basic!! 
so bila da tahu punca tertekan,kurang tidur atau kurang mnum air masak pnyebab naik jerawat maka kita jgn la biarkan diri mngalami semua  masalah itu ya.positifkan minda n sentiasa lah ceria!

hehee but simple tips from me.

 Sering-seringlah makan sayur dan buah.
sayur2an mengandung banyak vitamin yang menyehatkan kulit kita. Perbanyaklah makan sayur atau buah, terutama yang mengandung vitamin E. Dengan kulit yang sehat, maka jerawat akan sukar untuk tumbuh dan berkembang.

tips mudah sebelum tidur jika muka dihinggapi jerawat!
maaf saye xguna produk sk 2 atau yg mahal2 tu.. kulit saya made in malaysia.. murah ajer so gunakanlah


Campuran air limau nipis dengan satu sudu minyak masak . Sebelum tidur , sapukan campuran tadi ke seluruh muka anda.anda  akn merasa pedih sedikit tp tu normal krn jerawat bertindak balas ke atas bnda tuh. wahhh cam doctor saya tulis..
hehe atau paling mudah
Sapukan sedikit larutan tepung kanji bercampur air di sekeliling jerawat yang timbul. InsyaAllah ia akan membantutkan pertumbuhan jerawat tanpa sebarang parut.....

maka tamatlah tips jerawat hari ini.. hehehehheh maaf jika kurang bagus utk anda,, macam diberitahu kulit kita berbeza maka tolonglah cari jenis kulit dahulu ya sblum mncuba apa2.. tp kalo yg smulajadi sy aykin ia selamat utk semua...

Saturday, 7 May 2011

I'm pinky!

Pink is  the color of peace.

People who love the color pink usually are either in a blissful state or looking for one. 

They want to draw the little smiley faces on everything. The perpetual smile on pink personality faces can grow thin when you are not in the same blissful state they are.

Truly loving everyone, they try to see the best in others. If they don't find something good in a person, there has to be a very good explanation in the pink personalities mind as to why not.

 Those who have this personality quietly study the best way to approach problems and then act on their thoughts. Because they tend to research ideas this way, they may be seen as slow but they are anything but slow.

Pinks are youthful looking and usually have translucent skin.  They see the world through rose colored glasses.  The truth of the matter is that it might be nice if we could all put those glasses on now and then.

They are shy, very intelligent, hard working people who wish they were more a part of the mainstream but are frightened of moving too quickly.

Pink personalities watch what they do or say because they are afraid that others may see them in a harsh light. They try to make everyone happy.

Others notice their wonderful senses of humor, though the pink personality may not laugh aloud. Some may even say they have a dry sense of humor.

for those yg mngenali me as a pinky.. im really agree with all notes above...yups... sumtims... ade sbb yg pinky lakukan, walaupun kdg2 tpaksa mnyakitkan diri org lain... but trust them.. ade reason behind....

Friday, 6 May 2011

TIPS BERGUNA.....(POSITIFKAN MINDA)

TIPS UTK SENTIASA POSITIF IALAH
by:badrulsani 

untung jika berfikiran positif!
yer kdg kita kurang perasan bahawa pemikiran negatif sering membutakan mata kita daripada peluang yg tersmbunyi d sbalik masalah. trust me... perniagaan-perniagaan terhebat di dunia juga sebenarnya lahir daripada masalah besar yang dihadapi oleh semua manusia.



example,  kereta  direka kerana masalah untuk bergerak ke sesuatu tempat.. hnya kerana nk bergerak(ini masalah) maka kereta dicipta(ini pnyelesaian) lihat sekarang > perniagaan ini menjadi gergasi hasil daripada ahli-ahli perniagaannya yang berfikiran positif terhadap masalah yang dihadapi. Mereka sedar masalah itu cuma topeng yang menyembunyikan wajah yang sebenar iaitu peluang!

ok moral of da story here is..., hari ini jom kita fokus utk mnjadi lbih positif!! kita lihat semua bnda d sekeliling positif sahaja. Boleh?trust me! ini akan mmbantu anda ceria berbanding hari-hari yang lain.


” kunci untuk mendapatkan apa yang anda inginkan terletak pada cara berfikir posotif terhadap diri sendiri”

Monday, 11 April 2011

power of F

SUDDENLY I REALIZE YG I DA KURANG MASA WITH THEM YG I LOVE...
faderra.. fajehan..fayyard.. permata..berlian..
ia de meeting jpg but afta diterjah si faderra at my fb.. i jadi sgt rindu n terus belek all old pic.. and god i miss her.. i need our siblings vacation so much...
time is killing me lor... i kna rush.. few picture 4 alll... :)
kakak sayang adik2 kakak... n i  adore each of u so much sista!

few gambar me n sista go for vacation... taken last 2 yrs kot if not mistaken






my pray always 4 all of u.. my dreamm always for u.. my fantasy always with u.. sayang2 ku......





kakak will try my best ok! nak spend masa macam ni balik... owhh trust me.. im really need all dat.....

Sunday, 10 April 2011

Notes to Felinna nadea ed fattah

Notes to myself
Theres so many memories in such a short lifetime....felinna,rmmeber you get one life and its not about how long or short it is. It's what you do with it.Some of the best lessons are learned from past mistakes.
Yups da error of da past is the wisdom of the future..Everything happens for a reason, so although life doesn't always turn out the way we want it to, it always turns out the way its supposed to..
Missing ur memory is normal.... Yah Youth is when we are always hunting greener pastures so learn to appreciate what you have, before time makes you appreciate what you had!


Hey felinna  keep your head up; you are so much better than you believe.Accept what comes to you totally and completely so that you can appreciate it, learn from it felinna nadea... u can do it.. insyaAllah.. stay positive n smile...